30 april 2015

EEN HALF JAAR ITALIË

 photo pontevecchio_zpsp6eslpgb.jpg

Bovenstaande foto is afgelopen zomer gemaakt toen ik een maand in Florence studeerde. Het is een van mijn meest favoriete foto's, omdat dit mijn oprechtste lach ooit was. Ik kan nauwelijks onder woorden brengen hoe gelukkig ik me voel wanneer ik in Italië ben, en het is dan ook geen verrassing dat het mijn droom is om er ooit te gaan wonen. Het begin van die droom is vandaag werkelijkheid geworden...

Op 1 januari schreef ik over mijn doelen voor 2015. Een van die doelen was om me in te schrijven voor de minor Journalistiek. Dat doel is inmiddels van mijn lijstje afgestreept. Niet omdat ik het behaald heb, maar omdat het niet langer is wat ik wil.
Ik had de laatste tijd al flink mijn twijfels over die minor. Ik voelde me er niet lekker bij en wilde eigenlijk mijn derde jaar niet volproppen met én een minor, én de bijbehorende stage, én de vakken van mijn bachelor, én mijn scriptie. Ik ben niet iemand die twintig dingen door elkaar kan doen, ik focus me veel liever (en beter) op een of twee dingen tegelijk. Daarom ben ik gaan kijken naar andere mogelijkheden om mijn vrijekeuzeruimte mee in te vullen. Ik kwam vrij snel uit bij een buitenlandverblijf en besloot dat dat mijn nieuwe plan zou worden. Ik moest nog wel goedkeuring krijgen van mijn studiecoördinator, dus maakte ik een afspraak. Vandaag was dé dag en ik ben enorm blij dat ik groen licht heb gekregen! Dat betekent dat ik me volgend collegejaar alleen bezig hoef te houden met mijn bachelorvakken en mijn scriptie, en dat ik daarna in augustus of september 2016 voor een half jaar naar Italië vertrek!!

Waar ik precies heen ga weet ik nog niet (ik ga in het volgende collegejaar pas daadwerkelijk alles regelen), maar het zou me enorm leuk lijken om weer terug te gaan naar Florence! Maar goed, dan moeten er daar aan de universiteit natuurlijk wel relevante vakken voor mij zijn, anders heeft het geen zin. Ik ben in ieder geval al een stapje dichter bij mijn droom om in Italië te gaan wonen, nu nog alles regelen. Ik hou jullie op de hoogte!