22 juli 2015

ELISE'S TOP 10 ITALIAANSE ZOMERHITS VAN 2015

 photo Zomerhits 2015_zpsfulkfevg.jpg

Mijn favoriete manier om Italiaans te kunnen horen als ik in Nederland ben, is om naar Italiaanse muziek te luisteren. Dankzij de landelijke hitlijsten van Spotify ben ik altijd op de hoogte van de nieuwste hits uit Italië en zo heb ik ook mijn top 10 Italiaanse zomerhits van 2015 samen kunnen stellen. Als ik naar deze nummers luister, is het net alsof ik weer even in Il Bel Paese ben. Luister je mee?

10. Lo Stadio - Tiziano Ferro


9. L'amore esiste - Francesca Michielin


8. Senza Fare Sul Serio - Malika Ayane


7. # fuori c'è il sole - Lorenzo Fragola


6. Tutta d'un Fiato - Benji & Fede


5. Incanto - Tiziano Ferro


4. Magnifico - Fedez feat. Francesca Michielin


3. Sere Nere - Tiziano Ferro 

N.B. Eigenlijk komt dit liedje uit 2003, maar ik ontdekte het deze zomer pas toen ik in Italië was. Voor mij hoort 'ie dus bij de zomerhits van 2015!

2. Occhi Profondi - Emma


1. Roma - Bangkok - Baby K feat. Giusy Ferreri