15 juli 2015

ITALIA 2015: DAG 8 - TERUG NAAR NL

 photo IMG_0809_zpsqtxrhv6j.jpg
Opstijgen vanaf het vliegveld van Pisa.

Een kort laatste verslagje om het af te leren.

Gisteren verliet ik om 9.30 uur mijn appartement in Florence. Ik wilde eigenlijk nog een laatste rondje door de stad doen, maar ik had zoveel last van mijn knie dat ik besloot om maar gewoon de bus naar het station te nemen. Daar aangekomen kocht ik een treinkaartje en vertrok ik naar Pisa. In de trein ontstond er een hele discussie tussen de conducteur en een groep toeristen die een boete kregen omdat ze hun kaartje niet hadden afgestempeld. Er werden flink wat lelijke woorden heen en weer gegooid en ik moest stiekem wel moeite doen om niet te lachen. Die typische toeristen ook altijd...

Op Pisa Centrale nam ik, na eerst tien keer mijn zware koffer trap op en af gesleept te hebben, de bus naar het vliegveld. Ik kwam daar aan om 12 uur, maar kon pas om 14 uur inchecken. Eigenlijk had ik dan ook Pisa willen verkennen, maar zoals ik al zei wilde mijn knie niet meewerken. Ik heb de tijd dus maar gedood met een boek en mijn laptop (thank god voor gratis wifi).
Nadat ik eindelijk kon inchecken ben ik achter de douane een beetje winkeltjes gaan kijken en heb ik nog meer in mijn boek gelezen totdat we om half 4 konden boarden.

Tijdens de vlucht zelf heb ik nog wat mooie plekjes gezien. We stegen op tussen de Toscaanse heuvels en vlogen vrijwel direct de Italiaanse kustlijn over. Daarna kwamen we langs La Spezia en Cinque Terre. Zo leuk om dat vanuit de lucht te kunnen zien! Ook in Nederland vlogen we nog even langs de kustlijn, maar die is natuurlijk lang niet zo mooi als die van Italië. 
Om 18.10 uur landden we op de Polderbaan en na een kwartier taxiën konden we uitstappen. Het was daarna nog even spannend of mijn koffer wel was meegekomen naar Nederland, maar gelukkig kwam hij met wat vertraging alsnog van de bagageband rollen. Ik liep naar buiten waar mijn moeder op me stond te wachten en samen zijn we weer naar huis gereden.

Het was een fijn weekje in Italië, maar ik ben stiekem ook wel blij om weer in Nederland te zijn.
Bedankt allemaal weer voor het lezen van mijn verslagen! :)

 photo IMG_0825_zpsbtnmnw3y.jpg
Vliegen boven La Spezia...

 photo IMG_8661_zpss1w9z9j2.jpg
...en boven Cinque Terre!

 photo IMG_8680_zpskpzeqeeo.jpg
Ook de Nederlandse kustlijn kwam nog even in beeld.

 photo IMG_8696_zpsqt2kaxv0.jpg
Welkom terug!