17 augustus 2015

WAAROM IK IN MIJN EENTJE NAAR ITALIË GA

 photo 11_zpsvu6bfhac.jpg

In december 2013, ik was toen 18 jaar, ging ik voor het eerst in mijn eentje op vakantie. Ik had een weekendje Milaan geboekt en bracht uiteindelijk ook nog een dag aan het Comomeer door. Sinds die keer ben ik alleen nog maar in mijn eentje naar Italië gegaan en ik moet eerlijk zeggen dat dat me prima bevalt. Omdat ik toch regelmatig de vraag krijg of ik dat niet saai vind, besloot ik een artikel te schrijven met de redenen waarom ik zo graag in mijn eentje ga.

1. De meest belangrijke reden dat ik het prima vind om in mijn eentje in Italië te zijn is dat ik de taal spreek. Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat als er iets gebeurt, ik me niet verstaanbaar kan maken.

2. En doordat ik in mijn eentje ben is de kans groter dat ik ook in het Italiaans word aangesproken, omdat er niemand bij me is die Engels praat.

3. Ik ben dol op de Italiaanse mentaliteit en pas me daar als ik in Italië ben dan ook graag op aan. Als ik echter met andere mensen op vakantie ben, gaat alles nog steeds op zijn Nederlands.

4. Als ik op één dag vier keer naar de gelateria wil, dan doe ik dat. En als ik zowel als ontbijt en als avondeten Nutella wil, dan doe ik dat ;)

5. Ik ben een introvert persoon, dus na een dag tussen alle drukke (maar geweldige, don't get me wrong) Italianen, kan ik het enorm waarderen om de rest van de avond alleen door te brengen.

6. Ik probeer me zoveel mogelijk tussen de locals te mengen en dat gaat toch het makkelijkste in mijn eentje.

7. Ik ben nogal impulsief en beslis het liefst pas op de dag zelf wat ik ga doen, iets wat met een travelbuddy vrijwel onmogelijk is. Zo besloot ik toen ik in Milaan was dat ik daar niet wilde blijven en nam ik de trein naar Como. En ook in Verona besloot ik last minute om de trein naar het Gardameer te nemen.

8. Ten slotte is de kans dat ik mijn toekomstige Italiaanse man tegenkom natuurlijk véél groter als ik alleen ben! ;)

Dit alles betekent overigens niet dat ik heel mijn vakantie alleen doorbreng. De keren dat ik namelijk in Florence was heb ik ook gewoon met mensen die ik daar ken afgesproken!